17 Temmuz 2012 Salı

Sokak hayvanları

Dün köpeğimizi gezdirmeye götürdüm.Parkta peşimize kocaman bir kız takıldı.Sarı tüyleri,kocaman gözleri vardı.Çokta insan canlısı,kuyruğunu hiç durmadan sallıyor:) parktaki çöp poşetlerinin içini burnuyla aralayıp bakınıyordu.Herhalde yiyecek bir şeyler arıyor diye düşündüm.Kendi köpeğimizi eve bırakıp yanıma mama alıp parka geri döner ona bırakırım diye düşündüm.Parktan çıkarken oda bizle çıktı.Gayet güzel biz gidiyoruz oda yanımızdan geliyor.Hatta apartmanın önüne geldik,artık geri döner diye düşündüm ama dönmedi.Kapıyı açtım,bizden önce apartmana girdi.Ben şaşkınım tabii.Kediler meraklıdır açık kapıdan girmeye ama köpekler,özellikle sokak köpekleri biraz korkak olduklarından pek girmezler.Merdivenden yukarı doğru çıkmaya başladık.İrma,bizim köpüş ve ben.Eve girdiğimizde bizim kedi bunun gibi kocaman bir köpeğe alışkın olmadığından sırtını kabartıp tısladı :))  minnoş oğlumu hiç öyle görmemiştim ya güldüm haline:)) ama hemen uzaklaştırdım onu,kavga edebilirler sonuçta.Sonra bir kaba su bir kabada mama koydum.Gel diyorum irma'ya gelmiyor.Evin girişine oturdu,tüylerini yalayıp temizliyor.Bende önüne koydum kapları.Hemen su içmeye başladı,hemde öyle içiyorki anında bitti su.Yenisini koydum onuda içti.Sonra mamaya yöneldi.Diyeceğim o ki dışardaki hayvalar çok susuz.Kediler,köpekler kuşlar vs.Dün kuşları çeşmenin kenarında su bulmaya çalışırken gördüm.Arabadaydım inip açamadım çeşmeyi.Evinizin önüne,iş yerinizin önüne,mahallenize birer yoğurt kabında su bırakıp,her gün tazelermisiniz?


Bu arada sokak kızımız irmayla(sokakta bulduk diye adını irma koydum,halbuki gerçek adı yağmurmuş) mamalarını ve suyunu içtikten sonra vedalaştık.Onu apatmanın dışına kadar yolcu ettim.Sonra yine parka döndü.Annemde bu gün parka gittiğinde görmüş irma'yı ,dünkü misafirliğini anlatmış orda diğer köpek sahiplerine.Sonra öğrenmişki ara sıra irma'yı misafir edip karnını doyuran,su içiren başkalarıda varmış.Ben de sevindim tabi,hem irma için hemde insan olan insanlar olduğu için...

12 yorum:

  1. Ben hep bırakmaya çalışıyorum ama sinir olduğum şey bizim komşular. Kaldırıp korkulukların tepesine koyuyorlar kapımın önündeki suyu. Neymiş bit pire gelirmiş. Asıl sizsiniz pire ! Beynimi kemirdiniz , insaniyeti kırıklar :'(

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel yazmışsın, ben de geçenlerde aynı şekilde evden yoğurt kabıyla su ve artık yemek taşıdım. Biz insanız, bizim düşünmemiz lazım. Bu hayvanların da canı var. Tıpkı bebekler gibi ne acıktıklarını, ne susadıklarını, ne de acılarını söyleyebiliyorlar. İnşallah senin sayende birçok kişi ihmal etmeden yapmaya başlar.

    YanıtlaSil
  3. @rimelli kız;Böyle bilinçsiz insanlara sinir oluyorum.Hayvan piresi,biti asla insana geçmez.Bari bilipte hareket etseler yani.Olsun cnm sen su koymaya devam et doğru söylemişsin insaniyeti kırıklarr

    @dahlia;inş cnm,bir çok kişi yapsa bunu hiç bir hayvan zor durumda kalmaz.Sokakta açlıktan kaburgası çıkmış hayvanlar görüyorum.İnsanlar yemekten artanı çöpe atacağına hayvanlara koysa ya keşke.

    YanıtlaSil
  4. keşke herkes senin gibi olsa canım...

    YanıtlaSil
  5. keşke herkes senin gibi olabilse ama nerdeeeeeeeee... Rimelli kızla aynı sorunları biz de yaşıyoruz ,iki tane birbirinden akılllı yakışıklı uysal sokak köpeği oğluşumuz var,aslında sitede sevenlerle bizim köpeğimiz diyoruz ama sonuçta sahipsiz hayvan bir yere sığdıramadılar 2 hayvancığı haftada 1 kavga çıkıyor ,kokuyorlarmış,yok pislermiş yok insanlar korkuyormuş.Ne denir ya da ne desen ne anlarlar.Zehirleyeceğim diye tehdit edenler bile var:( Allah'a havale ediyorum

    YanıtlaSil
  6. Çok üzülüyorum böyle olunca zehirlemek ne demek.O hayvancıkların ne zararı varki insanlara.Pis olsalar ne olacak insana zararı yokki:(

    YanıtlaSil
  7. yüreğine sağlık , okadar içim rahatlıyorki böyle yazılar okuyunca hayvan dostlarının çoğalmasını diliyorum;)
    irmaya ve senin canlara sevgiler

    YanıtlaSil
  8. senin gibi insanları ve tüm hayvanları çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  9. Teşk edeirm cnm:)hayvanlar sevilmezmii ...

    YanıtlaSil
  10. sevilir tabi candır onlar kuzular bebekler onlar :)

    YanıtlaSil