3 Ekim 2012 Çarşamba

Kına alışverişii

Bu aralar hep alışveriş yazıları yazıyorum.Evlenme arifesinde alışveriş  hayli çok oluyor.Alınacak şeylerin haddi hesabı yok haliyle yapılan masrafında öyle.Kına alışverişini eminönü'nden yaptık.Bir çok mağazada kına'da kullanılacak malzemeler için oldukça fazla seçenekler var.Fiyatlar mağazalara göre değişiyor.10'lu pakette el mumlarını bir mağazada 10tl'ye buldum ama almadım.Biraz daha gezinelim daha uygununu bulabiliriz belki diye düşündüm ve 12'li mumları 10tl'den daha ucuza buldum mesela.

                                  Kızlar için çiçekli duvakların 5'li paketi 5 tl.
Bunlardan bir paket daha almam lazım çünkü gelen sayısı artıyor.

Kına yakılırken takacağım baş örtüsü ve kına eldivenleri paketi 10 tl.Pullu,süslü bir şey :) kalpli çubuklar yemeklerin olduğu masanın süslenmesi için kullanılacak onların paketide 5 tl.



Misafirlere dağıtılacak kuru yemiş sepetlerinin paketi 10 tl.İçine kuruyemiş doldurulduktan sonra kenarındaki tülleri yukarı yukarı çekip sepeti bağlıyoruz.
 Yine misafirlere dağıtılacak uğur böcekli kına kutuları,bunların fiyatını hatırlamıyorum maalesef.İçine kınayı hazır koymuşlar bu şekilde satılıyor.
 Kına tepsisi 30 tl.Özellikle beyaz seçtim.Kırmızı sepetlerden,tepsilerden gına geldi :))Birde kırmızı tepsilerin ortasına bakırdan bir tas yerleştirmişler o hiç hoşuma gitmedi.Tepsiyi o kadar süsüleyip tam ortasına bir tas koymak görüntüyü bozmuş bence.Bende bu beyaz modeli seçtim.Ortasındaki tabak ve mumlar tepsiye yapıştırılmış.

Hediyelerin dağıtılacağı sepete,kına tepsisinin takımı.Buda 30 tl.

Bindallı'yı kiralayacağım.Bir tane beğendim fiyatı 160 tl.Maksimum yarım saat giyip sonra dolap bekleteceğim bir kostüm için neden 160 tl verelimki diye düşündüm ve 80 tl'ye bir günlüğüne kiralamak üzere anlaştım.Alışveriş bu kadarla bitmiyor tabiiki.Kınadan bir gün önce Bindallı'yı almaya gittiğimizde sepetlerin içine yerleştirilecek kuruyemişler alınacak.Kına yakmak için kına alınacak,misafirlere ikram edilcek yemeklerin malzemeleri alınacak.Daha bir sürü iş var yani.

11 yorum:

  1. cnm bende kına alışverişimi eminönünden yaptım ve aşağı yukarı benzer şeyler aldım, kaftanımı satın aldım ben 200 gibi bir fiyattan 140a düştüler. aslına bakarsan bir daha giyilmicek bişey için çok ama kiralamak aklımıza gelmedi. alışveriş hiç bitmez cnm :)

    YanıtlaSil
  2. Cnm baya bir indirim yapmışlar kaftana,yine iyi sayılır.Bazı yerler kiralamıyormuş ben tesadüfen kiralayan bir yer buldum.İyide oldu:)

    YanıtlaSil
  3. hem de nasıl çok ayrıntı var ama çok eğlenceli olacak herşey merak etme tecrübe konuşuyor;) kolay gelsin sana tatlım:)

    YanıtlaSil
  4. Saol cnm umarım dediğin gibi eğlenceli olur:) teşk.ler:)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel hazırlıklar bunlar. Çok hoş detayları olan eğlenceli bir kına gecesi olur umarım. Bende kınam yakılırken bindallı giymiştim. Kayınvalidem kiralamıştı. Bir daha asla giymeyeceğin bi kıyafete dolapta yer bulmak bile sorun.Ben gelinliğimle bile hala cebelleşiyorum.Ona ayıracağın parayı farklı bir noktada kullanırsın. Şimdiden hayırlı olsun.Mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Teşk.ederim cnm:)bende aynı şekilde düşündüm hem masraf hemde yer israfı:))

    YanıtlaSil
  7. Eminönünde gezerken hem kendimi hem yolları kaybederim ben:) Kalpli çubuklardan görürsem kaçırmıycam. Bir de şu misafirler için aldığın kuruyemiş sepetlerinden ilk görüyorum çok şık seçim bence. Hemen bir eminönü turu yapmam lazım çok ara vermişim:)
    Hayırlı uğurlu olsun

    YanıtlaSil
  8. fiyatlari yazman benim icin cok faydaliydi canim yaa tskler ben almanyada yasadigim icin bu kina alisverislerin fiytalarini ögrenmek istyiordum :) bindalilar demek 160 tl baya varmis ama ben geri vermek istemiyorum ömür boyu saklamak cocuklarim agöstermek istiyorum :)

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  9. @beyaz bezelye-bugy;Bende bayılıyorum oralarda gezmeye:) kuruyemiş sepetleri çok tatlı duruyor,umarım misafirlerimizde beğenir:)teşk.ler cnm:)

    @guzelgul;Rica ederim cnm,yardımcı oladuysam ne mutlu.160tl ve 200 tl arasında değişiyor fiyatlar cnm.Saklamakta güzel fikir,anısı var sonuçta ama benim evim küçük olacak,ekstradan eklenen her parça bana külfet maalesef

    YanıtlaSil
  10. Hersey cok guzel, umarim kina gecen istedigin gibi olur... Hazirliklar icin de kolay gelsin. Opuyorum.

    YanıtlaSil
  11. Sağol cnm,inş.güzel olur.Senide bekliyorum biliosun:)

    YanıtlaSil