13 Aralık 2012 Perşembe

Kozmetiğin zararlı yüzü


Kozmetik ürünler hayatımızın her anında yanımızda.Hiç birimiz deodorant kullanmadan dışarı çıkmıyoruz yada parfümümüzü sıkmadan.Makyaj yapmayanlarımız bile dudak parlatıcısı yada sadece allık sürüyor.Evet,kozmetik hepimizin vazgeçilmezi.Makyaj ürünlerine,parfümlere bayılıyoruz.Ancak güzellik ve bakım ürünlerinin birde kirli yüzü var.Her gün kullandığımız kozmetik ürünlerinin bazılarında maalesef sağlığa zararlı bir çok kimsayal madde bulunuyor.Yani bizi güzelleştiren ürünler sandığımız kadar masum değiller..İçeriğinde zararlı kimyasallar olan ürünlerle ilgili okuduğum yazılardan bir liste yaptım.Bundan sonra alışveriş yaparken mümkün olduğunca bu listeye bakarak almaya karar verdiğim üründe zararlı kimyasal varmı diye kontrol etmeye çalışacağım..Günümüz koşullarında vakit azlığından acele alışverişler yapıyoruz.Ancak sağlımız için elimizden geldiğince zararlı kimyasal olmayan ürünleri bulup,tercih etmekte fayda var.Bakalım listemde neler var.


Far-Polietilen tereftalat

Oje-ftalat

Bronzlaştırıcı krem-Etil-metil paraben,propil paraben

Allık-Etil paraben,Metik paraben,propil paraben

Deodorant-İzopropil,myristat

Fondöten-Polimetil metakrilat

Vücut losyonu-Etil paraben, metil paraben, propil paraben, polietilen glikol

Parfüm-Benzaldehit

Ruj-Polimetilmetakrilat


9 yorum:

  1. Bunları uzun süredir takip ediyorum. Önce şampuan saç kremyle diş macunu ile başlamıştım.. Bunları herkes yapmaya başlasa çok büyük markalar bile alınmamaya başlayacaktır.

    YanıtlaSil
  2. çok doğru söylüyorsun canım ben de kaydettim bunları mümkün olduğunca dikkat edicem bundan sonra

    YanıtlaSil
  3. Çok faydalı bir yazı olmuş.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. @ilke izmirli;Doğru söylüyorsun.İnsanlar almamaya başlayınca,markalarda ürünlerindeki zararlı kimyasalları devre dışı bırakıp belki daha sağlıklı ürünler üretmeye başlarlar.

    @boşnak kızı;aynen cnm:)

    YanıtlaSil
  5. @süslü ve pembe dünyam;rica ederim,faydalı olabildiysem ne mutlu:)

    YanıtlaSil
  6. evet maalesef böyle bir durum var, ben de bir süredir buna dikkat etmeye çalışıyorum içeriklerine hep bakarak alıyorum ama markaların da biraz dikkat etmesi gerekli artık, çok ünlü ve pahalı markalarda bile bu kimyasallar kullanılıyor. Teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  7. Coastal'ın ürünleri oldukça iyi içlerinde sadece birkaç madde var ama ne yazık ki ülkemizde satılmıyor, daha az zararlı diyebileceğimiz ürünler ise adeta ateş pahası...

    Bende bu hususa çok dikkat ediyorum ama bir ruja gidip 80-90 lira vermeye de içim el vermiyor. Sonuçta taş çatlasın 1 yıl kullanacağım ben onu.

    Dışarda bir çok ürün yarı fiyatından aşağıda satılırken Türkiye pazarına gelince her ne hikmetse üstüne on katıyorlar.

    Artık insanların paraben konusundaki hassasiyetini görünce şimdi yeni yeni parabeni ayıklamaya başladılar. Ama daha SLS var, Dimethicone var, var da var... Üretici firmalar sanki insanları kanser etmek için ağız birliği etmiş gibi.

    YanıtlaSil
  8. Bizler zararlı kimyasal içeren maddeleri almayı reddettikçe,firmalarda üretmeye bir şekilde son verecektir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil