4 Mayıs 2013 Cumartesi

Ev yapımı Kil maskesi



Kil maskesini çok seviyorum ve cilt bakımı için etkili olduğunu düşünüyorum.Genelde hazır maskeler almaktan yanayım.Hem kullanım açısından rahat hem zahmetsiz.Ancak bu sefer tavsiye üzerine evde hazırlanan toz halinde kil almaya karar verdim.Kil maskesini ciltteki siyah noktalara,sivilcelere,pütürlü kabarcıklara çok iyi geliyor.içeriğindeki doğal kil mineralleri ile cildi besleyip canlandırıyor.


Kil maskesi hem cilde hemde saça faydalı gelen bir bakım.Gerçi henüz saçımda denemedim ama cildimde hemen uygulamaya başladım.


Kili kullanacağım miktarda bir kaba döküp üzerine saf zeytinyağından az miktarda ekledim.


Zeytinyağından sonra kil,krem kıvamına gelinceye kadar su ekledim.Bu aşamada su yerine maden suyuda kullanılabilir(ki daha iyi olur)


Oluşan karışımı iyice karıştırıp krem kıvamına getirdim.Bu aşamada biraz topaklanma oluyor bu topaklanmayı iyice karıştırarak eritiyorsunuz.


Karışımı yüzünüze ve boynunuza iyice sürüp yaklaşık 10 dk bekletiyorsunuz,ardından ılık suyla temizliyorsunuz ve pürüzsüz,parlak,canlı bir cilde merhaba diyorsunuz:) eğer sırt ve kollarınızda sivilce yada pütürlü kabarcıklar varsa onlarada mutlaka sürüp haftada iki kere tekrarlamayı ihmal etmeyin.

10 yorum:

  1. inanmıyorum ya deminden beri beyaz kil maskesini araştırıyorum o sıradada sen bu yazıyı yayınladın :)) ben aktardan beyaz kil aldım ama böyle toz halde değil taş gibi o nasıl kullanılır biliyomusun ??? kayısı çekirdeği yağım var onla yapıp deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam zamaninda yazdim demekki:))cnm kalip gibi olanida tam emin degilim ama biraz kesip ayni yontemle yapabilirsin diye dusunuyorum ama yumusatip krem kivamina gelmesi icin sadece yag degil sivi birseyde gerekiyor maden suyu yada su gibi eritirsen olur bi dene bakalim banada yaz oldumu diye:)

      Sil
    2. tamam canım yapınca yazarım burdan

      Sil
    3. şimdi yaptım siyah noktalara inanılmaz etkisi var yakında blogta yazarım 1kerede öyle oldu düzenli kullansakk nasl olcak :))

      Sil
    4. sevindim cnm,bende etkili buldum hatta hazır kil maskelerinden daha etkili diyebilirim.Yazını okuyacağım:)

      Sil
    5. Kalıp gibi olan kil maskeleri nekadar ufalansa da cilde uygulanırken rahatsız edici ve pütür pütür olurlar.
      Kil seçimi çok önemlidir. Doğal olması, dermotolojik ve mikrobiyolojik olarak test edilmesi ve bakanlık tarafından onaylı olması önem taşımaktadır.
      Bu noktada Zeynkil Termal Toz Kil Maskesini önerebilirim sizlere...

      www.zeynkil.com.tr

      Sil
  2. Benim de böyle bakımlara ihtiyacım var da tembellik ediyorum.Nerden aldın canım,ne kadara??

    YanıtlaSil
  3. gercekten ise yaricakmi ??? korkuyom yuzume ters bi etki ederse dye :(

    YanıtlaSil
  4. Merhaba bende aldim yeşil ama toz halinde değil onu nasıl kullanabilirim

    YanıtlaSil