9 Haziran 2014 Pazartesi

Konjac sünger


Merhabalar,yeni haftaya cilt bakımı rutininin vazgeçilmezi ''temizlik'' ile girelim istedim.Bu yüzden klasik cilt temizliğinde kullandığım ve çok beğendiğim konjac süngeri bu gün bloga konuk ettim.Eskiden cildimi yıkarken,The body shop'un cilt fırçası ile yıkardım.Fırçalarda cilt temizliği için iyi sonuç veren ürünlerden biri ama zamanla cildimin hassaslaştığını ve daha yumuşak bir şeye ihtiyaç duyduğunu hissettim.Bu yüzden son zamanların favori ürünü Konjac süngeri denedim.Bu aralar bir çok yerde konjac sünger'den bahsediliyor,bir çok kişi kullanıyor ve şimdiye kadar hiç bir olumsuz yorumla karşılaşmadım.En hassas cilde sahip olanların bile cildini hırpalamadan derinlemesine temizleyen bir ürün bu konjac sünger.


Nedir bu konjac derseniz,kendisi bitki liflerinden üretildiği için %100 doğal bir ürün.Sentetik olmadığı için kullanım ömrü 3 ay gibi bir süre.Süngerin her cilt tipine göre farklı renklerde türü var.Mesela bendeki yeşil çay özlü olan yeşil konjac siyah nokta ve yağlanma eğilimli ciltler için olanı.Normal ciltler ve karma ciltler içinde farklı türleri bulunuyor.Yumuşacık ve kendinden nemli olan bu sünger o kadar yumuşakki bebek cildi temizliğinde bile kullanımı tavsiye ediliyor.Bence bu süngeri fırça benzeri diğer cilt temizliği ürünlerindne ayıran en önemli özelliği birincisi doğal olması,ikincisi ölü hücreleri temizleyip peeling yapması,üçüncüsü sivilce oluşumu yapan bakterileri arındırması ve son olarak masaj etkisiyle kan dolaşımını hızlandırıp cildin kendini yenileme hızını arttırması.


Aslında paketinde konjac'ı yüz yıkama jeliyle kullanabilirsiniz desede bu süngerin ömrünü bir parça kısaltıyor.Ben köpük olmadan temizlik hissini yaşayamadığımdan yüz yıkama jeliyle kullanıyorum ama süngerimin ömrü uzun olsun zırt pırt değiştirmiyim diyenler jelle yıkayıp duruladıktan sonra sadece suyla ıslatıp kullanabilirler.Süngeri kullandıktan sonra suyunu iyice sıkıp üzerindeki ipinden asarak kurumaya bırakmak gerekiyor.Islak halde bırakırsanız buda süngerin ömrünü çok kısalatacaktır.Sünger kuruyunca küçülüp,nemli halini bir parça kaybediyor bu yüzden kullanmadan önce biraz ıslatıp öyle uyglamak lazım.Ürün ilk çıktığında sadece yurtdışı alışveriş sitelerinde bulunuyordu ancak şuan aradığınızda farklı farklı bir çok yerden edinme şansınız var.Benim süngerimi Match kozmetik'ten 12.50 tl fiyata bulabilirsiniz.

5 yorum:

  1. merak ettiğim bir üründü.bitkisel liflerden üretiliyor olması çok önemli bence.sanırım bende deneyeceğim.faydalı bir yazı,teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özellikle patates lifleri kullanıyormuş,rica ederim :)

      Sil
  2. Bazı bloglarda hijyenik olmadığını okuyup vazgeçmiştim almaktan ama yine şeytan dürtüyor al diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanimina ve temizligine dikkat edildigi takdirde hijyen acisindan problem olmuyor,tam tersine urun ciltte sivilce olusumuna sebep olan bakterileri temizliyor:)

      Sil
  3. ben de çok merak ediyorum, almakla almamak arasındayken kalpli şekliyle bi anda alasımı getirdi buu! :)

    YanıtlaSil