30 Haziran 2014 Pazartesi

Kötü makyaj yoktur,kötü fırça vardır!


Geçen gün arkadaşımla makyaj fırçalarıyla alakalı konuşuyorduk,bazı makyaj ürünlerin çok kötü olduğundan aldığı gibi çöpe attığından bahsediyordu.O çöpe attığı ürünler arasında benim severek kullandığım bazı ürünler vardı bu sebeple hayret ettim!  benim her gün kullandığım ve çok beğendiğim allık için pigmentsiz ve renk vermiyor demesi cidden tuhafıma gitti çünkü,o allığın pigmentasyonu ve yapısı çok iyiydi.Durumu anlamak için bir kaç soru sordum ve neden o gayet güzel allığın sadece onda kötü sonuç verdiğini anladık.Kendisi kötü fırça kullanıyor! aynen öyle,yani kötü bir fırçayla çok güzel ve kaliteli bir makyaj malzemesinden kötü sonuç almak kaçınılmaz gibi.Bu sohbetin devamı fırça tavsiyeleriyle devam ettiğinden buna blog'da da yer vermek istedim çünkü bir çok kişi fırça konusunda kararsız.

Ben fırçalar için şuan için Mac,ecotools,real teqniques,the balm ve sephorayı tercih ediyorum.Hepside kalitesine göre uygun fiyatlı olan fırçalar.Göz makyajı için sephora'nın sentetik fırçalarından oldukça memnunum,hatta bence sephora fırça konusunda en çok ''göz  makyajı grubunda''başarılı bana göre.Far fırçaları kıl gökmeden,ürünün rengini dağıtma ve tam olarak gösterme konusunda oldukça iyi.Ecotools'lar fırça kılı yapısı gereği daha yumuşak kıllara sahip ancak sephorayla kıyaslarsam ecotools'un fırçaları fırçaya aldığınız ürünün bir çoğunu kendi içine hapsediyor.Bu sebeple ecotools'lar genelde aydınlık verilecek kısımlar gibi küçük alanlarda işime yarıyor.Son zamanlarda ise hem kalitesi hem işlevselliği yüksek hemde indirim dönemlerinde çok ucuza gelen The balm far fırçalarına sarmış durumdayım.The balm'ın far fırçası ürünü içine hapsedip yutmadan,oldukça yumuşak ve dökülmeyen kıl yapısıyla far grubu fırçalarda çok işime yarıyor.



Cilt makyajında fondöten uygulamak için en sevdiğim ve yıllardır değişmeyen fırçam Mac 187 duo fibre.Duo fibre gözenekli ciltlerde,gözeneklerin görünürlüğünü azaltıp uygulanan ürünün cilde çok doğal yedirilmesini sağladığı için en sevdiğim.Cildinize ne uygularsanız uygulayın duo fibreyle maske görüntüsü ortaya çıkmıyor bu yüzden çok seviyorum bu fırçayı.Üsteli yine duo fibreyi doğal bir dokunuşla bitirmek istediğiniz allığınız içinde kullanabilirsiniz.Bir diğer fondöten fırçası ise real teqniques'ten,rt'in fırçalarıda gayet başarılı ancak fondöten uygulanması sırasında kesik uçlu fırçalar bazen ürünü fırçaya fazla aldığınızda yapay ve maskemsi bir görüntü verebilir.Bu yüzden kullanırken ürünü dozajında almak gerek ancak.




Pudra fırçası olarak Bella pier'in samur fırçası çok işe yarıyor.Gerçi bu fırçayı aldıktan sonra bir daha asla gerçek hayvan kılından fırça almayacağım dedim,almıyorumda.Önceden alınmış ve hala kullanılır durumda olduğu için duruyor.Pudra fırçalarını kabuki yapıda olanları mineral makyaj ürünlerinde sıklıkla kullanıyorum.Ecotools ve sephora pudra fırçaları genelde yapıları itibariyle oldukça iyiler.Ancak sephoranın fırçası yıkandıkça,pembe bir ren veriyor ve sıklıkla kıl döküyor.Bu yüzden her makyajda yüzümden pembe kılları toplamak durumunda kalıyorum ama fırçanın ürünü cilde dağıtması ve çift yönlü kullanımı çok iyi olduğu için hala elimin altında.Bu fırça ortadan ayrılıp geniş bir allık fırçası olarakta kullanılıyor.

Ben makyajda sıklıkla yazdığım bu fırçaları kullanıyorum,oldukça işime yarıyorlar.Sizin memnun kaldığınız fırçalar hangisi?

10 yorum:

  1. Aynı grup fırçaları kullandığımızı söyleyebilirim. Yalnız bende Sephora'lar yok, postundan sonra onları merak ettim

    YanıtlaSil
  2. Bende MAC, The Balm, Ecotools ve H&M' in fırçalarından çok memnunum. Birde yurt dışından aldığım markasız olanlar var ki harikalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. H&M fircalari hic denemedim bende bakiyim:)

      Sil
  3. Mac fırça hiç kullanmadım, RT, Inglot, The Balm, Ecotoolsun bazı fırçalarını kullanıyor ve seviyorum. Essence'in karıştırma fırçasını kullanıyorum ve çok memnunum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cnm bende essence hic kullanmadim deneyecegim:)

      Sil
  4. Sephora'nın açılı allık fırçasını aldım indirimden. O da keçi kılıymış bilmiyordum. İnsan bir tuhaf oluyor. Kullanırken kıl döküyor ama uygulamadan memnunum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende samur fircada cok uzuldum sonradan,sephoranin sentetik killi fircalari var onlari aliyorum

      Sil
  5. ben hiç böyle fırçalar kullanmam o yüzden güzel makyaj yapamıyorum demek ki alayım bari 3-5 tane

    YanıtlaSil