13 Mayıs 2014 Salı

Brezilya fönü deneyimim


Uzun zamandır aklımda Brezilya fönü yaptırmak vardı ama forumlarda okuduğum ve takip ettiğim kadarıyla kimi kanser yapıyor diyordu kimide hiç işe yaramadı diyordu.Olumsuz yorumlardan sonra uzunca bir zaman sonra brezilya fönünden vazgeçtim.Aradan geçen zamanda brezilya fönünün kansere sebep olmayan''zararlı kimyasal''içermeyen cinsi çıktı.En yakın arkadaşlarımdan biride brezilya fönü yaptırıp çok memnun kalınca artık bende denemeliyim dedim.Saçımın doğal hali dalgalı hatta nemli havalarda iyice dalgalanıp kıvrılıyor.Breilya fönü yaptırmak istememin esas sebebi aslında bu dalgalardan kurtulmak değildi her ne kadar brezilya fönü aslında saçı düzleştirmek ve ''fönlü''görünüm yaratmak için olsa bile ben saçımın daha sağlıklı görünmesini istediğim için yaptırdım.Brezilya fönünün aslı saça keratin yüklemesi yapmak gibi,bunun yan etkiside saçı düzleştirmek oluyor.Bu yan etkiyi kullanıp kıvırcık saçlılar fönlü saçlara sahip oluyor ancak brezilya fönünden sonra saçlarda yumuşak ve pürüzsüz bir görünüm oluyor çünkü keratin saçı oluşturan esas ham maddelerden biri.Saçım üstteki fotoğraftada göründüğü üzere oldukça kuru,cansız ve sağlıksız boya saçların hazin durumu yani.Brezilya fönü için ilk önce saçıma keratinli brezilya fönü ilacı sürüldü,yarım saat bekletildi.Yarım saat sonra saçım kurutulup düzleştirici ile şekil verildi ve 3 gün hiç yıkamadan ve ıslatmadan ertesi günü tekrar bir fön çektirme işlemi yaptırmak üzere kuaförden çıktım.Ertesi gün tekrar çektirilmesi gereken fön,saç yatarken şekil bozukluğu olup ertesi gün öyle kalmasın ve saç yıkandıktan sonra düzlüğünü korusun diye.



Brezilya fönünden sonra saçlarım çok yumuşak ve sağlıklı görünmeye başladı.Hatta öyleki banyodan sonra saç kremi kullanma ihtiyacım bile sıfırlandı.Boyadan yıpranmış ve kuru saçlar için aslında mükemmel bir bakım bu brezilya fönü çünkü saçımı uzun zamandır hiç bu kadar sağlıklı ve canlı görmemiştim.Üç gün sonra saçımı yıkadıkta sonra neredeyse aynı düzlükte ve dalgasız.Gerçi dalga olsaydıda çok sorun etmezdim dediğim gibi brezilya fönünü istememim esas sebebi işlem sonrası saçların canlılığıydı ama düz ve fönlü saçın duruşuda bir başka güzel oluyor değilmi? :) Bu arada brezilya fönünü yaptırdım her şey bitti artık saçlarım mis gibi hiçbir şey yapmama gerek yok durumu yok maalesef.Bu işlemi yaptırdıktan sonra kalıcılığı 4-6 ay arası olan brezilya fönünün kalıcılığı arttırmak,bozulmasını engellemek için brezilya fönü yaptıranlar için özel üretilmiş şampuan ve saç kremi kullanmak gerekiyor yoksa kalıcılık süresi kısalıyor.



Bu işlemden sonra içinde sülfat bulunmayan,keratinli şampuan kullanarak brezilya fönünü koruyoruz ama bu kadarıyla bitmiyor.Saçımızı kuruturken eskisi gibi saçları karışık şekilde veya baş aşağı eğip kurutmak yasak.Saçları yukarıdan aşağı doğru tarayarak hafifçe fönler gibi kurutmak gerekiyor.Bu şekilde kurutulduğunda düz ve fönlü görünümü sabitliyorsunuz.Ne kadar karışık kurutursanız şekilsiz görünüme o kadar önayak olmuş oluyoruz.Bu işlemin en güzel tarafı fönlü gibi duran saçlar için artık düzleştirici yada uzun uzun sıcak föne ihtiyaç duymamak.Bu sayede saçları ısıdan gelen zararlara karşı korumuş oluyoruz.Ben brezilya fönünü ve saçımdaki etkisini çok sevdim.Sanırım 6 ay sonra yine tekrarlayabilirim.




49 yorum:

  1. yazını okuduktan sonra bende yaptıracağım sanırım. görümceciğimde yaptırdı epey memnun kaldı bende haziran ayı gibi düşüneyim :)
    Güzel günlerde kullan canım..

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım. Benim de aklımdaydı. nerede yaptırdın ve ne kadar tuttu.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş, kesinlikle daha sağlıklı görünüyor saçların Periciğim. Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor, güle güle kullan cnm.

    YanıtlaSil
  5. yazın çok işini yaricağına eminim...iyi günlerde kullan...

    YanıtlaSil
  6. Şişlide 100 liraya mı yaptırdın?? Saç boylarımız aynı gibi. belki iki parmak uzundur saçım seninkinden. Bakırköyde sordum 400 dediler bende yaptırmadım. Çok geldi yani. Tam olarak nerede yaptırdığını söyleyebilir misin? Ben de gidip fiyat almak istiyorum bana da 100 desinleer:)) Yaptırmak istiyorum artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kozmetikdelisi@hotmail.com a mail atarsan ismini ve konuyu hatirlatip yardimci olurm:)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Ya kusura bakmayın lütfen rahatsız lik veriyorum rica etsem malzemeyi nerden tedarik ediyorsunuz paylaşabilir misiniz yönlendirme de yapabilirsiniz 0532 525 93 80 ali sağ

      Sil
  8. Her seferinde yazmışsın da, "teskler" nedir acaba? Teşekkürler olmasın o?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler yazilmasi gerektigini soylemek icin hic usenmeyip yorum yazmaniz ne kadar ince ne kadar duyarli bir davranis.farkindaysaniz zaten blog'da yazdigim yazilar Turkce'yi cok dogru kullanmaliyim kaygisiyla yazilmiyor,o anki yogunluguma bagli olarak kisa cvp vermek icin sms diliyle yazilan bir cok kelime var.ilginiz icin teskler:))

      Sil
  9. Ben de dün yaptırdım. Ama araştırma yapmadan. Şimdi internette araştırdım, bir cok insan sac dokulmesi yaşamış. Bu süre zarfında dökülme sorunu yaşadınız mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptırmadan öncede dökülme problemim olduğu için Brezilya fonune bağlamadim, ama sonrasında artış oldumu dersen dökülme miktarı aynı gibi pek fark etmedi

      Sil
  10. Güle güle kullanın :) şu anda hala etkili olduğunu sanmıyorum uzun zaman olmuş yenilemişsinizdir eminim. Benim merak ettiğim yaptırdığınız fönün ilacının markası şampuanınız ile aynı mı? Değilse nedir ?teşekkürler şimdiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fon ilaciyla şampuan aynı marka değildi, aslında kuafor den almak yerine kozmetik satan marketlerden içinde sülfat olmayan herhangi bir şampuan da aynı görevi göreceği için içeriğe dikkat edip daha uygun fiyata brezilya fonunu bozmayan bir şampuan alabilirsiniz.

      Sil
  11. merhaba ben az önce size mail attım.bende düşünüyorum hatta bu pazar.yaptırdığınız kuaförün ismini adresini ve telefonunu paylaşabilirmisiniz? bir de ne kadar süre kullanabildiniz tekrar yaptırdınızmı?

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben az önce size mail attım oradan bana gittiğiniz kuaförün adresini ve telefon numarasını paylaşabilirmisiniz? bir de ne kadar süre kullanabildiniz?tekrar yaptırdınızmı?

    YanıtlaSil
  13. Merhaba ben 14 yaşındayım ben yaptırmayı düşünüyorum fakat saç dökülmesinden çok korkuyorum.Anneme söyledim ama bir şey olmaz dedi kuaföre bırak sen dedi.Siz yaptırdınızya saçınızın üst bölgesi döküldümü ? Yada saçınız seyrekleştimi ve döküldümü çok korkuyorum çünki.saçım zaten avuç avuç dökülüyor.Brezilya fönünü yaptırdıktan sonra normal şampuan oluyomu biliyomusunuz ve birde o fönü tekrarladıktan sonra yine dökülme oldumu acil cevaplarsanız sevinirm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende zaten dökülme sorunu vardı ama brezilya fonu ekstra bir problem yaratmadi.ancak saçınızın saniyorum ciddi bir dökülme sorunu varken kimyasal işlemlere hiç girmeyi saçı dinlendirmek en iyisi olur en azından ben olsam öyle yapardım. Brezilya fonunden sonra normal şampuan kullanırsanız fonun etkisi daha az kalıcı olacaktır bu işlem için özel üretilmiş şampuanları yada içinde sülfat bulunmayan şampuanları kullanmanız gerekir.

      Sil
  14. sAç dökülme sorunu yaşadınız mı ben 14 yaşındayım çok korkuyorum zaten saçım avuç avuç dökülüyor.Saçınızın üst bölgesi seyrekleştimi ve döküldümü.Ben kokruyorum bu konuda internetten araştırıyorum herkes dökülüyo diyo seyrek oldu diyo.Ve bu fönü tekrarladıysanız dökülme sorunu saçın DİPLERİ açılma BOŞLUK oluşma sorunu oldumu lütfen söyleyin

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, Brezilya fönünü yaptırırken, kurutma aşamasında o kokudan ve gazdan gözleriniz yandı mı. Benim ikinci günüm hala genzim yanıyor ve başım ağrıyor. Bu durum beni korkutuyor çünkü sağlık açısından olumsuz etkileri de oluyor muş. Cevaplarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba ben de yaptırmayı düşünüyorum ama sağlık açısından bi problem olur diye korkuyorum, siz ne düşünüyorsunuz bu konuda. Saçlarımı hiç açık kullanamıyorum, gür olduğu için. Hemen kabarıyo saçlarım. Cevaplarsaniz çok sevinirim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı brezilya fönü ilaçlarında zararlı kimyasallar var bunu araştırıp içinde zararlı kimyasal barındırmayan ilaç tercih ederek sağlık açısından daha doğru bir karar verebilirsiniz:)

      Sil
  17. paylaşımınız için teşekkür ederim ben de bugün aldım evde kendim yapıcam çok araştırdım umarım güzel olur benim tek sıkıntım ben gün aşırı saçlarımı yıkamak zorunda kalıyorum çünkü 1 günde yağlanıyor 2. gün toplu kullanmak zorunda kalıyorum hergün yıkamayayım diye bu işlem sonrasında 3 gün saç yıkanmamalı toka takılmamalı deniliyor acaba bunun için nasıl bir önlem alabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde saçim çabuk yaglaniyor ama yapılan işleme zarar vermemek adına 3 gün öyle yağlı haliyle kullandim çünkü şapka toka vs hiçbirşey kullanmamak lazım yoksa iz kalıyor hatta ben sacimi kulagimin arkasına bile atmamistim o derece dikkat ettim:)) bu arada evde yapıcam demissiniz kolay gelsin umarım başarılı olursunuz:)

      Sil
  18. Merhabalar evde yapmak için hangi markayı aldınız acaba ben bir kere yaptırdım şimdi evde kendim yapmak istiyorum.Birde formaldehit yoksa kalıcı duzluk sağlamıyormuş.O düzlüğü sabitleyen formaldehit diyorlar.Ben de birçok marka araştırdım ama kararsız kaldım siz uyguladınız mı?

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar evde yapmak için hangi markayı aldınız acaba ben bir kere yaptırdım şimdi evde kendim yapmak istiyorum.Birde formaldehit yoksa kalıcı duzluk sağlamıyormuş.O düzlüğü sabitleyen formaldehit diyorlar.Ben de birçok marka araştırdım ama kararsız kaldım siz uyguladınız mı?

    YanıtlaSil
  20. Merhaba bn de yaptırdım dun. Dun dumduzdu. Bugun dunku gibi degil ama yine düz.biraz kabaruk gibi. Sampuan soyl2medi. Benmki normsl mi kuforddn çıktığım gibi dumduz degil . düz ama haff kabarık. Bn dum duz yapılmış gibi gorunur diye bekliyordum

    YanıtlaSil
  21. Mailinize bakar misiniz☺?

    YanıtlaSil
  22. Merhaba,
    Saçlarınız zaten çok güzelmiş. Bakım yapılınca daha da güzel olmuş. Yaptıran kıvırcık saçlı tanıdıklarınız var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem kıvırcık saçlıdır,benimle birlikte oda yaptırdı ve sonuç çok güzel oldu:)

      Sil
  23. Evet saçınız zaren çok güzelmiş kozmetikperisi.hep imrendiğim saç :) ben baya kuvırcık saça sahibim daha önce iki kez yaptırdım ama ilkinin kokusundan rahatsız oldum ikincide de daha bir haftada saçımın ön kısmında dipten uzayan saçım kıvrılmaya başladı ve tarkanın saçının önündeki perçem gibi önüme düşmeye başladı.ne şwkildekurutursam kurutayım çözüm olmadı hep fön çektirmek zorunda kaldım.bir de sizinkini denemek istiyorum.email atsam benimle de kuaför adını paylaşabilirmisiniz? Bir de anneniz kıvırcıktı diye yazmışsınız.onda da önde kıveılma gini bi sorun yaşadınız mı sonraları?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sisli image kuaforde yaptırdım.marriot otelin karşı sokağından girince sağda 3. arada kalıyor.uzun süre hiç kıvrilma olmadi:)

      Sil
  24. Merhaba ben de yaptırmak istiyorum ama tek sorun şu; bu brezilya fönünü yaptırdık, bitti. Saç eski haline döndü. O zaman saçların eski dalgası, kıvırcıklığı bozuluyo diyolar. Sizde bozuldu mu acaba saçlarınızın orjinal şekli?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bir sure bozuluyor ancak brezilya fonunun etkisi gectikten bir süre sonra eski haline donuyor.Zaten sac uzuyor ve dipten gelen sac sizin orjinal oynanmamis saciniz.

      Sil
  25. Merhaba. Ne kadar süre kaldı saçlarınız böyle dümdüz şekilde?

    YanıtlaSil
  26. Merhaba. Ne kadar sürede kaldı saçlarınız böyle dümdüz şekilde?

    YanıtlaSil
  27. Saçlarınız ince telli ve özellikle çabuk yıpranıyorsa brezilya fönünden uzak durun! Ben yakın zamanda brezilya fönü yaptırdım resmen mahvettim saçlarımı. Bir arkadaşımın tavsiyesi ile katkısız doğal keratin setlerini uygulayarak kestirmeden kurtuldum ama siz siz olun brezilya fönü yaptırmayın yaptırdıysanız da evde keratin bakımı yapın. Ben Liquid Keratin markası kullandım Aklınızda olsun. Saç önemli herkesin eline bırakmayın.

    YanıtlaSil